top of page

לפרק רעיונות ולהרכיב אותם מחדש. להעז לחפש, להסתקרן, לשוטט בין רעיונות, גישות, ודעות. להעז להקשיב באמת גם למי ששונים מאיתנו לחלוטין. לקרוא בין השורות. לחוות את העולם עם הערות שוליים. ללכת הכי רחוק כדי להתחבר הכי קרוב, להכיר מחדש את עצמנו, את הזהות שלנו, להבין מאיפה באנו, מה בוער בנו. לשמור על הלהבה של החיפוש, של השוטטות, של היצירה, של האחווה והשותפות עם א.נשים שדומים לנו ולהמשיך להתחבר כדי לעזור ולהיעזר, כדי להרבות בנקודות מבט ועם זאת להתמקד, להתרחק ושוב לחזור, כדי לצקת משמעות.

תוכנית חינוכית | עמיתי ברונפמן

תכנית העמיתים היא הזדמנות ייחודית לגבש תפישת עולם רחבה, להכיר מקרוב א.נשים, מקומות, דעות, גישות וקהילות.

התכנית מפגישה מדי שנה 20 תלמידי ותלמידות כיתה י"א מרקעים שונים לחוויה ייחודית ומתמשכת, ביחד ולחוד, לאורך שנה שלמה. זה מסע שמתחיל בי"א ונשאר איתך לכל החיים: דרך סמינרים, מפגשים, שיחות, קריאה, כתיבה, והעמקה, מתהווה ארגז כלים נדיר שמאפשר למשתתפים ולמשתתפות  להבין טוב יותר את הסביבה שלהם, את הקהילה שלהם, את הדור שלהם, ובדרך - לגלות המון דברים חדשים על עצמם. התוכנית כוללת גם סמינר בן שבועיים ארה"ב ומפגש עם תכנית העמיתים האמריקנית המקבילה. 

החזון והמשימה שלנו

המשימה שלנו היא לבנות עתיד דינאמי ופלורליסטי, באמצעות טיפוח קהילה של צעירים וצעירות, סקרנים, חושבים, פעילים וחוקרים, בישראל ובקהילה היהודית בארצות-הברית.

אנו שואפים ליצור חברה שמנהיגיה הם אנשים ונשים בעלי תפיסת עולם רחבה ומורכבת, שרואים בארון הספרים ובתרבות הישראלית – יהודית אמצעי לגילוי של משמעות, ליצירתיות ולשינוי.

חזוןצוות התכנית האמריקאית | מייסד התכנית 

 

מעוררים מחשבה, מכוונים לעשייה

לתכנית נבחרים צעירות וצעירים בעלי זהות מגוונת שיהיו שותפים להובלה וליצירה של תרבות, הגות, ערכים ויזמות חברתית בחברה הישראלית ובעולם היהודי.

מהלט אבונה.webp
מהלט בגשאו

בוגרת התוכנית 2001

"בזכות התוכנית זכיתי לצאת למסע חקר בזהות אישית שלי תוך התבוננות בעומקיה וגווניה של החברה הישראלית. למרות המסע הלא פשוט ההישגים היו: שווים, מחזקים ונוטעים שורשים עמוקים במהות ובתפיסה העצמית. יתרה מזאת לצידנו היו מנחים מדהימים שליווי ותמכו לאורך כל הדרך ועזרו ליצור הרכב וקבוצת עמיתים מהנדירים שפגשתי עד כה בחיי".

b23da033-e0df-4c0e-a8fd-4c40f56f1b8b (1).JPG

מפגש

אנחנו מאמינים שצמיחה, למידה, ושינוי מתהווים מתוך מפגש. מפגש המאופיין בהעמקה, סקרנות וכנות.

המפגש הוא  גם העורק סביבו בנויה התכנית: מפגש בין עשרים עמיתים ועמיתות נבחרים מכל רחבי ישראל. מפגש בינם לבין 26 עמיתים ועמיתות אמריקנים. מפגש עם מקומות חדשים ומיוחדים, בישראל ובארה"ב. מפגש עם דוברים ודוברות מרתקים ומעוררי השראה, עם צוות מגוון וקשוב. מפגש עם טקסטים מאתגרים, עם שאלות עמוקות. ובתוך כל זה, מפגש מחודש של כל עמית ועמיתה עם עצמם: עם הנכסים המיוחדים רק להם, עם הערכים שמנחים אותם, עם המקום ממנו באו ועם המקום אליו יבחרו ללכת. 

נסיעה לארה"ב

אבל מעל לכל, מטרת הנסיעה היא לשוב הביתה לישראל עם עם נקודת מבט חדשה על היהדות הישראלית.

במהלך הסמינר פוגשים העמיתים והעמיתות אנשי ונשות מחשבה ומעשה בזירה היהודית האמריקנית: סופרים, הוגים, מנהיגי קהילות, אמנים ויזמים. הסמינר  מעלה גם שאלות על הגירה ועלייה, על חינוך וזהות, על החלום האמריקני והחלום הישראלי ועל זהות בעולם גלובלי.

המפגש עם קבוצת העמיתים האמריקניים הוא חלק משמעותי של הסמינר: בשבת הראשונה של הסמינר העמיתים מתארחים בבתי העמיתים האמריקנים, ובסיומו כל 46 העמיתים והעמיתות משתי התכניות נפגשים לתכנית משותפת בת 4 ימים.

קהילת הבוגרים

תכנית עמיתי ברונפמן היא מסע שמתחיל בכיתה י"א וממשיך ללוות אותך לאורך החיים

כל מחזור שמסיים את שנת העמיתים, מצטרף לקהילת הבוגרים שלנו שמונה למעלה מ-450 חברות וחברים בישראל. יחד עם בוגרי התוכנית בצפון אמריקה, רשת הבוגרים מונה למעלה מ-1,300 חברים וחברות. הקהילה משמשת כרשת קהילתית חברתית, ערכית ומקצועית שמהווה מנוף לעשייה חברתית ומשמשת כבסיס ליזמות ולשיתופי פעולה בעלי משמעות. 

קהילת הבוגרים | ארועי בוגרים | קרן יזמות  

ניקול לוין, בוגרת מחזור 2015

"המתנה הכי גדולה שקיבלתי בתוכנית היא האנשים שפגשתי. הקבוצה שלנו יצרה מקום מוגן ובטוח להגיד מה שבאמת חושבים.

גם כשלא היה נעים לשמוע, גם כשהדעות יצרו מערבולת בבטן, חיכיתי בקוצר רוח לסמינרים שבהם אוכל שוב לנהל שיחות ארוכות בהן אוכל להרגיש שיש לי עוד המון מה ללמוד. הקשרים הללו מלווים אותי גם עכשיו, חמש אחרי סיום התוכנית."

בוגרת גל"צ וסטודנטית באוניברסיטת מינרווה הבין-לאומית.

bottom of page